השר עמיחי שיקלי: "האו"ם לא מגן על זכויות אדם"

    איתי גדסי No Comments on השר עמיחי שיקלי: "האו"ם לא מגן על זכויות אדם"

    שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי במכתב חריף למזכ״ל האו״ם ולנציב העליון של האו״ם לזכויות אדם, בדרישה לפטר את הגברת פרנצ׳סקה אלבנזה, דווחית האו״ם לענייני ״השטחים הפלסטיניים הכבושים״: :״אלבנזה ערערה על הזכות של מדינת ישראל להגן על חיי אזרחיה מפני ״אנשים אותה היא כובשת ומדכאת״, ובכך שללה במפורש את הזכות לחיים ולביטחון אישי של אזרחים יהודים רבים במדינת ישראל.

    עמיחי שיקלי צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש שלח שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי מכתב חריף למזכ״ל האו״ם ולנציב העליון של האו״ם לזכויות אדם, בדרישה לפטר את הגברת פרנצ׳סקה אלבנזה, דווחית האו״ם לענייני ״השטחים הפלסטיניים הכבושים״ (United Nations Special Rapporteur on the occupied Palestinian territories).

    מתוך המכתב:״אלבנזה ערערה על הזכות של מדינת ישראל להגן על חיי אזרחיה מפני ״אנשים אותה היא כובשת ומדכאת״, ובכך שללה במפורש את הזכות לחיים ולביטחון אישי של אזרחים יהודים רבים במדינת ישראל.

    יתכן שדבריה הושפעו בכוונה מהתקפות הטרור הנוראיות האחרונות נגד אזרחיות ואזרחים ישראלים: רק בשבוע שעבר נרצחו באכזריות בעמק הירדן אם בריטית-ישראלית, לוסי די, ושתי בנותיה המתבגרות, מאיה ורינה די על ידי מחבל פלסטיני שפגע בכוונה ברכבן ולאחר מכן ירה בהן מטווח אפס. נראה כי ההצהרה של גברת אלבנזה מעידה כי לוסי די ובנותיה, שלוש יהודיות חפות מפשע שנסעו בחג, לא היו ראויות לזכות להיות מוגנות על ידי מדינת ישראל.

    למרבה הצער, זהו אינו מקרה בודד של ההטיה הבלתי פוסקת, השיטתית והבלתי הגיונית של גברת אלבנזה נגד ישראל. דוגמה מטרידה במיוחד היא נאומה בוועידה בחסות חמאס בעזה בנובמבר 2022, במהלכו היא קראה לקהל שלה ״להתנגד״. יתרה מכך, בשנים האחרונות האשימה גברת אלבנזה גם את ״הלובי היהודי״ בשליטה בארצות הברית ובאירופה, תמכה בקמפיין ה-BDS נגד ישראל, השוותה ישראלים לנאצים וסירבה לגנות את הטרור הפלסטיני.

    האו״ם לא מצליח לעמוד במחויבות שלו להגן על זכויות אדם בסיסיות לכולם ולתת יחס שווה לכל המדינות החברות בו, בכך שהוא מאפשר לגברת אלבנזה להמשיך ולפלוט שנאה, אנטישמיות ולהסית לאלימות. העמדה האנטי-ישראלית החד-צדדית שלה אינה מקובלת ונוגדת בבירור את עקרונות האו״ם.

    אני מפציר בכם לנקוט בפעולה מיידית ולסיים את תפקידה של גברת אלבנזה לצמיתות. חיוני שהאו״ם ישמור על העקרונות שלו ויעביר מסר נחרץ – שלאנטישמיות ולתמיכה באלימות ובטרור אין מקום בארגון״.



    0 תגובות